Thursday, August 20, 2009

Tibanya Ramadhan...



Ya…kini tibanya Ramadhan. Ramadhan, bulan yang penuh keberkatan pemberian daripada Yang Maha Esa. Bulan keampunan. Bulan keampunan bagi umat Islam yang berasa kerdil di sisi penciptaNya. Bulan inilah, selalunya umat Islam akan berduyun-duyun untuk melakukan amal kebajikan untuk di dunia bahkan insyaallah, amal yang akan di bawa di akhirat nanti.

Insyaallah… bagi diri ini, akan cuba buat yang terbaik daripada tahun-tahun yang sebelumnya. Esok, akan menjadi lebih baik daripada hari ini. Insyaallah…ya, puasa di bulan Ramadhan. Diharap tahun ini, tidak ada apa halangan dan dugaan untuk aku memenuhkan puasa di bulan Ramadhan. Kalau nak diikutkan, tahun ini, kali yang ke-4 bagi diri ini berpuasa di perantauan sejak aku di dunia pendidikan. Ya, aku memang hidup merantau sejak aku belajar di tingkatan 4. Bagi diri ini, aku dah biasa untuk berpuasa di tempat orang tapi jauh di lubuk hati, agak cemburu dengan kawan-kawan yang boleh balik ke rumah masing-masing untuk berbuka bersama keluarga. Aku??berbuka dengan juadah bazaar ramadhan…tidak mengapa, apa yang penting, ibadat puasa itu dapat aku jalankan.

Ya,kawan-kawanku…selamat menyambut bulan Ramadhan.

Salam…

No comments:

Post a Comment