Friday, July 31, 2009

aku dan cikgu - bahagian 2

salam sejahtera...

salam kembali dalam bahagian kedua, aku dan cikgu.. terasa sekejap masa berlalu meninggalkan kita....sama juga sepertimana arwah ayah aku, meninggalkan aku dan keluarga. diri ini, macam masih ada diri dia bersama kami sekeluarga.ya, memang arwah ayah rapat dengan aku. ingat lagi, masa aku pra di Gaya, aku tak minta untuk balik bercuti, walhal cuti pun tak sampai seminggu. tapi, arwah ayah telah membeli tiket balik kota kinabalu - miri untuk aku balik. memang, aku tak ada pilihan disebabkan tiket kapal terbang telah dibeli. nak tak nak, aku terpaksa balik. itulah salah satu pemberian arwah ayah, yang sanggup belikan tiket untuk aku balik. itulah kasih dan sayang seorang ayah untuk anaknya..kawan-kawan, hormati dan sayangilah ayah anda masing-masing. jagalah mereka dengan sebaik mungkin... memang arwah ayah banyak mengajara aku untuk hidup displin. ya, itulah peranan dia semasa bekerja, dia adalah seorang Safety Officer yang banyak memberi dan memantau tentang keselamatan orang bekerja...kalau diikutkan, bidang perguruan memang bukan bidang aku. aku semamangnya tak meminati bidang ni. bidang aku, tu..di sana..Laut. itulah cita-cita aku sebelum ni. hingga ke hari ni, aku memang masih menyimpan niat dan hasrat untuk kembali ke bidang itu. tapi, hanya masa dan peluang yang akan menentukannya...hanya Dia yang mampu menentukan ketentuan kita di dunia ini. berdoalah yang terbaik.



zaman kadet ku...


sekarang, tinggal beberapa bulan lagi, aku akan keluar menjadi cikgu. diri ni yang sebelumnya menjadi kadet laut kini seorang bakal cikgu. memang banyak perubahan pada diri aku...dari segi perwatakan, percakapan dan banyak jugalah... dari maktab gaya hingga kini, IPGM kampus pendidikan Teknik, aku dapat melihat perubahan kawan-kawan seangkatan aku bersama di GAya sebelum ni...







hmm...ni lah dia...antara kenangan bersama di Gaya..kini, kamu pandailah fikir. hehe...macam-macam gaya dah berubah..aku??kamu nilaikan sendiri..hehe...insyaallah..coming soon for part 3...

4 comments:

  1. yea yea yea...
    cuti raya...cuti deepavali...
    yea yea yea....


    Cik Ki_

    ReplyDelete
  2. kisah hidup yg menarik...
    mg dpt yg terbaik dlm hdp...



    Cik Ki_

    ReplyDelete
  3. ya,insyaallah..bnyk lagi sebenarnya...

    ReplyDelete
  4. smpan dulu yg byk2 tu utk 26hb...hehe

    Cik Ki_

    ReplyDelete