Wednesday, March 18, 2009

aku dan rakan2 di LEGO ENGiNEERiNG CONFERENCE 2009


aku & pzan

aku,rakan2,pensyarah & prof.chris rogers




masih ka anda ingat lagi siapa gerangan laki ini??haha...



hmm...

hai...ya, aku dan rakan2 ;
1. sYukri
2. pZan
3. afiQ
4. yaSir
5. aZmi
6.kHairudin
7. haJar
8. hAnum
9. eLizebath

pensyarah-Pn. Norashidah (betul ke ejaan;hehe)

17/mac/2009@pusat SainS neGara yang terletak di Bukit Kiara pukul 8am, aku dan rakan2 ku ini termasuklah pensyarah aku bertolak pergi dengan van dipandu oleh saudara ABg.HAlim yang memandu van untuk lawatan kami ke Kuala Kangsar sebelum ni..sempoi..haha..

kebanyakan rakan2 ku termasuklah aku ni, memang 1st time datang di pusat sains negara ni..tempat dia, agak best gaklah...for sure, tempat ni untuk perkembangan sains..

hmm...perkara yang paling aku tak lupa, aku dan rakan2 ku, berjumpa dengan pensyarah yang agak otai before ni di sini...agak2 sape??ha..Tuan Haji Rosehan a.k.a Si Songkok..haha

dia adalah tanya2 kabar kami di ipgm kampus teknik ni..macam2 gaklah dia ngomen..hehe.biasalah,dia tu..hehe...

hmm...tinggalkan yang itu..hari tu, aku agak berbangga dengan rakan aku ni, elizabeth yang membentangkan proposal dia untuk conference ni..agak bertenaga dia berucap & membuat orang memberi perhatian pada dia yang agak kecil tapi berisi di depan pentas..hehe..

banyak gak pendedah yang diberikan oleh tetamu jemputan iaitu Prof. Chris Rogers, selaku pensyarah dari Tuffs University yang pada pendapat aku, dia ni agak simple orang tapi dia mempunyai pengalaman yang agak banyak & luas dalam bidang LEGO ni..dia membentangkan fungsi NXT pun,agak senang & aku sendiri agak terkejut dengan kemampuan NXT tu sendiri..banyak benda boleh dibuat...wow!!agak membuat aku kagum...

selepas itu ini...conference tu habis dalam pukul 1230pm oleh kerana tetamu VIP majlis tu perlu segera balik ke parlimen..besalah, orang besar..ada2 ja alasannya..

hmm...selesai ja,kami pun g makan tengah hari dengan hidangannya agak menyelerakan kami semua yang jenis pelahap ni..haha..

selesai ja makan, Puan Norashidah pun mengajak kami untuk merayau di dalam pusat sains negara tu....perkara paling menarik adalah permainan minda...cubalah..hehe.tengaok minda siapa yang paling kuat..haha!!nak tahu, pergilah sana...ada sesuatu yang menarik di sana...RM6 je masuk..k??kami FREE!!haha....

dah puas, kami pun balik ipgm kampus teknik...itu la ceritanya...LALALALA...
hehe...

1 comment:

  1. hoitttt ddy..
    nama kamek salah tulis nun..

    ReplyDelete