Tuesday, February 17, 2009

aku dan diriku...


adik beradik ku
(belakang-sufandi;abang & aku)
(depan-suraya;akak1 & suriani;akak2)


famili ku

hmm... walaupun muka aku ni mcm cina, tapi hakikatnya BUKAN...aku ni, budak MELANAU yg asalnya dari Sarawak...nama di beri Syukri.Dilahirkan pada 12 januari 1984, Miri,Sarawak...hmm...aku ni anak bongsu daripada 4 orang adik beradik...Sufandi(abang),Suraya(akak1),Suriani(akak2) & Syukri...hehe.

hmm...kalau nak diikutkan, aku ni mmg banyak merantau masa aku sekolah dulu...masa di sekolah rendah, aku belajar di srk.south,miri...sekolah menengah aku mula nak merantau tempat orang...bermula di smb.st columba, aku seterusnya menyambung di smt bintulu. tidak lama aku di sana, aku dipindahkan oleh kerana aku ni "tersangat" nakal semasa aku berada di smt bintulu...ada percaya ka??haha!!aku kemudian dipindahkan di smt segamat,johor yang pada perkiraaan aku, agak mencabar iman dan kesabaran aku pada masa tu...

cukup membuat aku belajar erti hidup berjauhan di saat aku baru berumur 16 tahun...tapi, aku gagahi juga untuk aku menamatkan sesi persekolahan aku yang hampir tamat sudah...banyak benda & perkara aku belajar sepanjang aku belajar di sana...benda baik, buruk...macam-macam ada..yang penting, pada diri aku ketika itu, tepuk dada, tanya iman....sepanjang aku berada di sekolah ni, banyak gak dah tempat aku pergi. itu sebab, bagi aku, duduk di kl ni tak best...membuat "rambut" ku makin gugur...haha!!aku dah bosan duduk di sini...

tapi, alhamdulilah...aku akan tamat pengajian aku tahun ini...insyaallah, aku akan keluar sebagai cikgu...hmm...cikgu kah aku ni nanti??tunggu...ulasan yang akan datang.insyaallah...

1 comment:

  1. cyen kina ma'ap..hehe
    tp, matanya..fooh..huhu..
    dia jg tau..wat i cair tgk jelingannya..
    hehe..
    iLu slalu dr diriku tuk dirimu..
    -cik ki-

    ReplyDelete